شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۴۰:۵۵

دولت اندونزی برای اکتشاف نفت تسهیلات ارائه می‌دهد
ایران دریلینگ: اندونزی اعلام کرد برای بهبود فضای سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز با توجه به روند کاهش قیمت‌های نفت، قصد دارد طول دوره اکتشافات در مناطق آبهای عمیق را افزایش دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی کاتادادیتا، آی جی ان ویراتماجا پوجا مدیرکل نفت وگاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی روز دوشنبه (٢٧ اردیبهشت) گفت: کاهش کنونی قیمت‌های نفت به سرمایه‌گذاری‌ها در بخش بالادستی نفت و گاز لطمه زده است؛ بنابراین دولت باید مشوق‌هایی برای فعالان دراین زمینه برای کمک به ادامه فعالیت در زمینه صنعت نفت و گاز ارائه کند.

وی افزود: دولت اکنون سرگرم بررسی شماری از مشوق‌ها از جمله افزایش مدت فعالیت در مناطق کاری واقع در آبهای عمیق از ١٠ سال کنونی به حداکثر ١٥ سال است. بر اساس مقررات دولت اندونزی در باره فعالیت‌های تجاری در حوزه بالادستی نفت و گاز، طول دوره مرحله اکتشاف ٦ سال است که می‌تواند برای ٤ سال دیگر به درخواست پیمانکار تمدید شود. چنانچه در این مرحله پیمانکار نتواند ذخایر تجاری نفت و گاز پیدا کند، باید این منطقه کاری را به دولت باز پس دهد.

دولت اندونزی اکنون سرگرم بررسی طرح تقسیم سود پروژه‌های آبهای عمیق برای جذاب تر کردن سرمایه‌گذاری است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که بررسی گروه وود مکنزی نشان داد که سهم دولت از سود در حوزه نفت بالاتر از دیگر کشورهاست که سبب کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز در اندونزی برای سرمایه‌گذاران می‌شود. بر اساس ارزیابی گروه وود مکنزی، سهم دولت اندونزی از درآمد میدان‌های نفتی آب عمیق حدود ٨١ درصد است که بالاتر از میانگین ٦٢ درصد جهانی و میانگین ٧٠ درصد در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.


  کد خبر : 1089
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :